Πως διώχνετε τους πελάτες απ’ το e-shop σας χωρίς να το ξέρετε

online-shoping

Οι πρώτες εντυπώσεις είναι οι πιο κρίσιμες για να προσελκύσουμε έναν πιθανό πελάτη. Η ιστοσελίδα σας είναι η βιτρίνα σας προς στον κόσμο. Μπορεί να έχετε τα καλύτερα προϊόντα στην αγορά, αλλά αν δεν τα παρουσιάσετε με σωστό τρόπο, μπορεί να χάσετε ακόμη και τον πιο πρόθυμο πελάτη.

1.Φτωχή επίδειξη του εμπορεύματος
Οι πρώτες εντυπώσεις είναι οι πιο κρίσιμες για να προσελκύσουμε έναν πιθανό πελάτη. Η ιστοσελίδα σας είναι η βιτρίνα σας προς στον κόσμο. Μπορεί να έχετε τα καλύτερα προϊόντα στην αγορά, αλλά αν δεν τα παρουσιάσετε με σωστό τρόπο, μπορεί να χάσετε ακόμη και τον πιο πρόθυμο πελάτη.
Πώς να το διορθώσετε
Η αισθητική είναι σημαντική. Η ιστοσελίδα σας πρέπει να φαίνεται εύκολη στο μάτι του χρήστη και να μην τον κατακλύζει με αποδιοργανωμένο εμπόρευμα. Έχετε μεγάλη ποικιλία σε αποθηκευτικές μονάδες για κάθε προϊόν; Παρουσιάστε τα όλα στους χρήστες, αλλά με ένα λογικό και εύκολο τρόπο πλοήγησης. Στους πελάτες αρέσει να βλέπουν με λεπτομέρεια τι πρόκειται να αγοράσουν, οπότε χρησιμοποιήστε εικόνες υψηλής ποιότητας που τους επιτρέπουν να τις μεγεθύνουν.

2.Σας εμπιστεύονται?
Ένας χρήστης που επισκέπτεται το site σας για πρώτη φορά, δεν έχει ιδέα για το αν πρέπει να σας εμπιστευθεί, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για τα συστήματα πληρωμών. Οι καταναλωτές είναι εξαιρετικά επιφυλακτικοί όταν πρέπει να χρησιμοποιήσουν την πιστωτική τους κάρτα και προσέχουν ποιες πληροφορίες μοιράζονται με τις επιχειρήσεις.
Πώς να το διορθώσετε
Μια επαγγελματική εμφάνιση της ιστοσελίδας σας που διατηρεί με τις τελευταίες τάσεις σχεδιασμού ιστοσελίδων κάνει θαύματα όσον αφορά την εμπιστοσύνη των πελατών. Για τον πελάτη, είναι μια ένδειξη του επιπέδου του ιδιοκτήτη της επιχείρησης. Η ιστοσελίδα σας πιθανόν να χρησιμοποιεί διάφορες υπηρεσίες ασφάλειας, όπως Verisign, Norton, κλπ. Οι online αγοραστές είναι υποσυνείδητα συντονισμένοι να αναγνωρίζουν αυτά τα λογότυπα ιστοσελίδων ηλεκτρονικού εμπορίου ως μέτρο ασφαλείας. Δώστε τους ό, τι χρειάζονται, και παρουσιάστε στην ιστοσελίδα σας τα λογότυπα των συνεργατών ασφαλείας.

3.Δύσχρηστη Πλοήγηση
Φανταστείτε να μπαίνετε σε ένα υπόγειο γεμάτο με πολλά πράγματα. Πιθανόν, θα ξοδεύατε αρκετές ώρες αν έπρεπε να βρείτε κάτι μέσα από αυτό το χάος. Σε αυτή ακριβώς τη θέση βάζετε τον πελάτη όταν δεν έχετε μια δομημένη πλοήγηση στην ιστοσελίδα σας.
Πώς να το διορθώσετε
Φροντίστε να είναι απλό. Αποφύγετε τα περιττά pop ups και τα flash banners. Αφιερώστε χρόνο στην ομαδοποίηση των προϊόντων και στη δημιουργία λογικών και κατανοητών κατηγοριών, υποκατηγοριών, παραλλαγών, σε επιλογές χρωμάτων, και σε αποθηκευτικές μονάδες.

4.Eλλειπές Εμπόρευμα
Οι χρήστες, μόλις είναι έτοιμοι να ολοκληρώσουν την συναλλαγή και λαμβάνουν ένα μήνυμα λέγοντας, “Συγνώμη, το στοιχείο δεν υπάρχει στο απόθεμα.” Απογοητεύονται και αποχωρούν από την ιστοσελίδα σας. Αυτό θα μπορούσε να συμβεί, επειδή το προϊόν πωλήθηκε, είτε γιατί οι θέσεις των αποθεμάτων δεν συνδέονται με τη διαδικασία πληρωμής ή θα μπορούσε να είναι ένα απλό σφάλμα του λιανοπωλητή.
Πώς να το διορθώσετε
Χρησιμοποιήστε την τεχνολογία προς όφελός σας. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε ένα εργαλείο για τη δημιουργία “επείγον”. Με την ένδειξη του αριθμού των αντικείμενων που έχουν απομείνει για ένα συγκεκριμένο προϊόν, μπορεί να ενθαρρύνουν τον πελάτη να το αγοράσει άμεσα, αντί να αναβάλλει την αγορά.

5.Ολοκλήρωση αγοράς για τους επισκέπτες
Σε πόσες διαφορετικές ιστοσελίδες έχετε ψωνίσει μέχρι σήμερα; Πέντε; Δέκα; Περισσότερες; Και πόσα username και κωδικούς πρόσβασης θυμάστε γι ‘αυτά; Υποθέτω ένα μικρό αριθμό.
Πώς να το διορθώσετε
Είναι πολύ απλό. Επιτρέψτε την ολοκλήρωση αγοράς στους επισκέπτες. Σε περίπτωση που οι χρήστες επισκέπτονται την ιστοσελίδα σας για πρώτη φορά, είναι καλό να μην τους αναγκάσετε να μπουν σε μια νέα διαδικασία. Σε μία μελέτη διαπίστωσαν ότι το 40% των πελατών που επιστρέφουν στην ίδια ιστοσελίδα ζητούν να επαναφέρουν τον κωδικό πρόσβασης. Από αυτούς, μόνο το 25% επαναφέρει στην πραγματικότητα τους κωδικούς και μόνο το 20% ολοκληρώνει την αγορά.

6.Μεγάλη διαδικασία ολοκλήρωσης της αγοράς
Οι περισσότεροι από εμάς αποφεύγουν να πηγαίνουν σε σούπερ μάρκετ ή σε κατάστημα λιανικής πώλησης, χάρη στις ουρές που σχηματίζονται στα ταμεία. Οπότε τι κάνουμε γι’ αυτό; Ψωνίζουμε από online καταστήματα, σωστά; Το πρόβλημα είναι, πως οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου μερικές φορές δεν συνειδητοποιούν πόσο απογοητευτικές είναι οι μεγάλες διαδικασίες ελέγχου αγοράς και πως δημιουργούνται τα ίδια προβλήματα όπως στα παραδοσιακά καταστήματα λιανικής πώλησης.
Πώς να το διορθώσετε
Ρωτήστε τον πελάτη μόνο πληροφορίες που είναι απολύτως απαραίτητες για την ολοκλήρωση μιας αγοράς. Οι περισσότεροι οργανισμοί, στην πραγματικότητα δεν χρησιμοποιούν ποτέ το μεγάλο όγκο πληροφοριών που συλλέγουν και οι πελάτες θεωρούν ότι είναι πολύ ενοχλητικό να ζητούν κάποιες προσωπικές λεπτομέρειες. Επιπλέον, είναι καλό να χρησιμοποιείται η αυτόματη συμπλήρωση πεδίων ώστε να μειωθεί ο συνολικός χρόνος που απαιτείται από τον πελάτη για την ολοκλήρωση της αγοράς. Για παράδειγμα, όταν ένας πελάτης συμπληρώνει τον ταχυδρομικό κώδικα, μπορεί να συμπληρώνεται αυτόματα η χώρα και η κατάσταση με βάση τις παρεχόμενες πληροφορίες. Μην ρωτάτε τις ίδιες πληροφορίες δύο φορές. Εάν έχετε ήδη συλλέξει πληροφορίες για την αποστολή, ρωτήστε αν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την ίδια διεύθυνση για την τιμολόγηση, αντί να δημιουργήσετε μια νέα φόρμα για την διεύθυνση χρέωσης και αναγκάσετε τον πελάτη να το συμπληρώσει ξανά. Εάν δεν έχετε σελίδα για την διαδικασία ολοκλήρωσης της αγοράς, δημιουργήστε ένα δείκτη προόδου στο τμήμα παραγγελίας για να ενημερώνεται ο πελάτης πόσα ακριβώς βήματα μακριά, βρίσκεται από την αγορά.

7.Κρυφά Κόστη
Πώς νομίζετε ότι ο πελάτης αντιδρά όταν η τιμή αγοράς ανεβαίνει κατά 10-15% από τη στιγμή που φθάνει στην ολοκλήρωση της παραγγελίας; Έρευνα δείχνει ότι τα κρυφά ή απρόβλεπτα έξοδα είναι η νούμερο ένα αιτία για τα εγκαταλελειμμένα καροτσάκια. Τα πιο συνηθισμένα κρυφά κόστη είναι:
• Έξοδα αποστολής
• Φόροι
Πώς να το διορθώσετε
Συμπεριλάβετε όλα τα πρόσθετα έξοδα στη σελίδα του προϊόντος για να αποφευχθεί κάθε ασάφεια. Η αποστολή είναι ένα αναπόφευκτο κόστος στο ηλεκτρονικό εμπόριο, οπότε αν η δωρεάν αποστολή δεν είναι δυνατή ανά πάσα στιγμή, δημιουργήστε μια αριθμομηχανή εξόδων αποστολής έτσι ώστε ο πελάτης να μπορεί να ελέγξει το πραγματικό κόστος της αποστολής.

8.Επιλογές περιορισμένης πληρωμής
Φανταστείτε έναν αγοραστή ο οποίος βρήκε ακριβώς τι θέλει, στη σωστή τιμή, στο σωστό χρόνο, αλλά δεν είναι σε θέση να ολοκληρώσει την αγορά μόνο και μόνο επειδή ο προτιμώμενος τρόπος πληρωμής του δεν προσφέρεται από το site σας.
Πώς να το διορθώσετε
Χρησιμοποιήστε όσες πιο πολλές διαφορετικές επιλογές πληρωμής μπορείτε. Σαφή μηνύματα σχετικά με τους διάφορους τύπους πληρωμής που γίνονται δεκτοί είναι εξίσου σημαντικό να εξασφαλίζουν στον πελάτη πως μπορεί να προχωρήσει.

9.Δεν υπάρχει αναζήτηση
Σε ποιο θα απευθυνθείτε όταν ψωνίζετε ένα πουκάμισο σε ένα πολυκατάστημα και δεν μπορείτε να βρείτε το σωστό μέγεθος; Στον υπάλληλο πωλήσεων. Καθώς τα sites ηλεκτρονικού εμπορίου είναι προφανώς σε μειονεκτική θέση όσον αφορά την παροχή καθοδήγησης σε έναν μπερδεμένο πελάτη, οι περισσότεροι παρέχουν έναν αριθμό του τηλεφωνικού κέντρου ή e-mail με στοιχεία επικοινωνίας. Δυστυχώς, και οι δύο τρόποι επικοινωνίας είναι χρονοβόροι και συνήθως χρειάζονται 24 ώρες για να απαντηθούν τα ερωτήματα των πελατών μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ενώ μπορεί να υπάρξει μεγάλος χρόνος αναμονής στο τηλεφωνικό κέντρο.

Πώς να το διορθώσετε
Προσφέρετε live chat στους πελάτες. Έρευνα έδειξε πως το 44% των αγοραστών το θεωρούν ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.

Πηγή: hubspot.com