Συμβουλές για αποτελεσματικά Newsletter-Email Marketing

business email marketing content on mobile background

Tο email marketing αποτελεί σήμερα ένα από τα βασικότερα μέσα στόχευσης πελατών. Στην πραγματικότητα, το eMarketer αναφέρει ότι το 97% των μικρών επιχειρήσεων χρησιμοποιούν το email marketing για να συνδεθούν με τους πελάτες τους. Υπάρχουν πολλές πτυχές που συνθέτουν ένα αποτελεσματικό πρόγραμμα email marketing, αλλά στο παρόν άρθρο θα επικεντρωθούμε στο πως μπορούμε να κάνουμε πιο αποτελεσματικό ένα προωθητικό email ή μία καμπάνια email.

1 . Η πρώτη εντύπωση είναι η πιο σημαντική.
Ποια είναι τα δύο πράγματα που οι παραλήπτες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου βλέπουν πριν πραγματικά ανοίξουν το email;
1. Από ποιον έχει σταλεί το email, και
2. τι θέμα περιλαμβάνει.
Αυτά τα δύο στοιχεία είναι τα κυριότερα που μπορούν να προσελκύσουν το κοινό σας ώστε να διαβάσουν το email σας και να μην το διαγράψουν.

Ο Αποστολέας : Πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι η προσθήκη μιας προσωποποιημένης αίσθησης στο email μπορεί να είναι το κλειδί για να αυξήσει το ποσοστό ανάγνωσης του από τους παραλήπτες. Αντί να στείλετε το email από μία διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου όπως: sales@companyxyz.com , προτιμήστε να χρησιμοποιήσετε το email ενός υπαλλήλου της εταιρείας σας, όπου θα περιέχει το ονοματεπώνυμό του. Ρυθμίστε ένα email για να στέλνετε μηνύματα για λογαριασμό της εταιρείας ως Διευθύνων Σύμβουλος.

Θέμα μηνύματος : Αν υπάρχει μία ευκαιρία για να πείσετε το κοινό σας να διαβάσει το email σας τότε αυτή είναι το θέμα μηνύματος. Οι παρακάτω πρακτικές θα σας βοηθήσουν να γράψετε ένα σωστό θέμα:
• 4 λέξεις ή φράσεις που πρέπει να αποφύγετε: δωρεάν, βοήθεια, έκπτωση, υπενθύμιση
• η τοποθεσία βοηθάει: η προβολή του όνομα μιας πόλης μπορεί να αυξήσει τα ποσοστά ανάγνωσης του μηνύματος
• Διαφοροποίηση : χρησιμοποιώντας την ίδια ακριβώς γραμμή θέματος για κάθε ενημερωτικό (newsletter) που στέλνετε, μπορεί να μειώσει τα ποσοστά ανάγνωσης
• Πόσο μεγάλο μπορεί να είναι το θέμα : να μην ξεπερνά τους 50 χαρακτήρες

2. emails φιλικά στον χρήστη.
Έρευνα αποδεικνύει ότι το ανθρώπινο μάτι σαρώνει το email σε ένα “F” μοτίβο. Χρησιμοποιήστε αυτή τη γνώση προς όφελός σας, τοποθετώντας το λογότυπό σας, τον τίτλο, και το «κλειδί προσέλκυσης» στην κορυφή του email..

3. Για να πάρετε κάτι … πρέπει και να δώσετε.
Ενισχύστε το ενδιαφέρον των συνδρομητών, προσφέροντας κάτι το αξιόλογο στο περιεχόμενο του email σας. Προβάλλετε μια προσφορά, πληροφορίες υψηλού ενδιαφέροντος, ή κάτι που δεν είναι πιθανό να το βρουν κάπου αλλού. Βάλτε τον εαυτό σας στα “παπούτσια” τους. Με την παροχή πληροφοριών κοντά στα θέλω και τα ενδιαφέροντα των συνδρομητών σας, το email σας θα θεωρηθεί πιο ελκυστικό.

4. Μην αμελείτε το design του Email.
Τα emails σας διαβάζονται καλύτερα από τους παραλήπτες όταν είναι ελκυστικά σχεδιασμένα, γραμμένα με σωστό τρόπο και γεμάτα χρήσιμες πληροφορίες. Όμως για να δημιουργηθεί ένα αισθητικά ευχάριστο και έξυπνα κατασκευασμένο email απαιτείται κάποιος σχεδιασμός. Ο σχεδιασμός για την προώθηση ενός email είναι τέχνη και επιστήμη, και είναι σημαντικό να κατανοηθούν οι διάφορες μεταβλητές που εμπλέκονται σε αυτά, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η ανταπόκριση του κοινού σας.

5. Αποστολή την κατάλληλη ώρα.
Τα μηνύματα που αποστέλλονται πολύ νωρίς το πρωί μπορεί να χαθούν μέσα σε ένα σωρό άλλα e-mail που έχουν σταλεί είτε αργά το βράδυ ή νωρίς το πρωί. Αν τα μηνύματα σας αποστέλλονται αργά το απόγευμα ο πελάτης σας μπορεί να αναβάλλει την ανάγνωση του για το επόμενο πρωί ( το οποίο θα συσσωρευτεί κάτω από ακόμα περισσότερα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου). Είναι επίσης σημαντικό να έχετε πάντα στο νου σας το κοινό σας. Εάν εκτελείτε μια καμπάνια B2C (αλληλεπίδραση επιχείρησης με πελάτη) το κοινό σας μπορεί να έχει χρόνο να ελέγξει τα email του, είτε κατά τη διάρκεια του γεύματος ή μετά τη δουλειά . Προσπαθήστε να πειραματίζεται με χρονικά πλαίσια που ταιριάζουν με αυτή την ιδέα . Αν η καμπάνια σας έχει επικεντρωθεί σε B2B (αλληλεπίδραση μεταξύ επιχειρήσεων) τότε είναι προτιμότερο τα email να στέλνονται, το απόγευμα ή γύρω στις 7 ή 8 το πρωί. Αν το σύστημα που χρησιμοποιείται για την προώθηση των email, σας επιτρέπει να κάνετε κάποιες δοκιμές αποστολής, τότε καλό θα ήταν να χρησιμοποιήσετε διαφορετικά χρονικά πλαίσια ώστε να δείτε και να συγκρίνεται τα ποσοστά ανάγνωσης.

6. Πόσο Συχνά πρέπει να στέλνετε e-mail.
Δεν μπορείτε να “βομβαρδίζετε” το κοινό σας με πολλά email, αλλά επίσης δεν πρέπει και να τους αγνοήσετε. Χωρίστε τους παραλήπτες σας σε διαφορετικές ομάδες που θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν και να μην θυμώσουν με τη συχνή αποστολή των email. Παρακολουθήστε τα αποτελέσματα ώστε με την πάροδο του χρόνου να μπορέσετε να βελτιώσετε και να σχεδιάσετε νέες μεθόδους. Σκεφτείτε πως δεν θέλετε ο παραλήπτης να αναστενάζει κάθε φορά που βλέπει ένα email σας στα μηνύματά του!!

Πηγή: marketingprofs.com