6 Λάθη marketing που κάνουν οι μικρές επιχειρήσεις

marketing-plan

Δεν υπάρχει μόνο ένας τρόπος να διαφημίσει κανείς τα προϊόντα του αλλά δεκάδες διαφορετικοί συνδυασμοί ενεργειών, ανάλογα με το προϊόν, το διαθέσιμο budget, την φάση ανάπτυξης της εταιρίας κτλ.
Το marketing εξ ορισμού είναι η διαδικασία η οποία ενώνει τον πελάτη με το προϊόν ή την υπηρεσία. Είναι λοιπόν προφανές ότι για να βρει πελάτες μία επιχείρηση, θα πρέπει να προβάλλει τα προϊόντα-υπηρεσίες της με τον σωστό τρόπο στους σωστούς πελάτες. Δεν υπάρχει μόνο ένας τρόπος να διαφημίσει κανείς τα προϊόντα του αλλά δεκάδες διαφορετικοί συνδυασμοί ενεργειών, ανάλογα με το προϊόν, το διαθέσιμο budget, την φάση ανάπτυξης της εταιρίας κτλ.
Ειδικά για τις μικρές επιχειρήσεις, των οποίων το marketing budget είναι αρκετά περιορισμένο, οι λάθος επιλογές στους τρόπους προώθησης μπορεί να κοστίσουν πολύ παραπάνω γι αυτό καλό είναι να αποφεύγονται εξ’ αρχής. Ακολουθούν κάποια από τα πιο κοινά λάθη που κάνουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στο θέμα τις επικοινωνίας των προϊόντων τους:

1. Δεν υπάρχει πλάνο μάρκετινγκ.
Το να προσπαθήσει κανείς να κάνει γνωστό το προϊόν ή την επιχείρησή του χωρίς πλάνο μάρκετινγκ είναι σαν να προσπαθεί να οδηγήσει με τα μάτια κλειστά. Μπορεί να σταθεί τυχερός και να τα καταφέρει, αλλά το πιθανότερο είναι ότι θα χάσει πολύ χρόνο και πολλά χρήματα στην πορεία. Κάθε επιχείρηση χρειάζεται ένα πλάνο μάρκετινγκ, το οποίο θα συγκεντρώνει τις απαραίτητες προωθητικές ενέργειες, κοστολογημένες και με τους σωστούς χρόνους υλοποίησης. Φροντίστε να ξεκινήσετε από αυτό…

2. Δεν είναι σαφές το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της επιχείρησης ή του προϊόντος.
Προφανώς το προϊόν σας δεν είναι ίδιο με όλα τα προϊόντα της αγοράς. Προκειμένου να βρείτε ενδιαφερόμενους αγοραστές, θα πρέπει να τονίσετε όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά τα οποία κάνουν το προϊόν σας ξεχωριστό. Τα χαρακτηριστικά αυτά μπορεί να είναι η συσκευασία, η ποιότητα, η χαμηλή τιμή, η προέλευση κτλ. Ανακαλύψτε το συγκριτικό σας πλεονέκτημα και ξεκινήστε την επικοινωνία (στο site, στα social media, στην εταιρική κάρτα κτλ) “φωνάζοντάς το”!

3. Προσπαθείτε να πουλήσετε σε όλους.
Ένα πολύ κοινό λάθος των μικρών κυρίως επιχειρήσεων, είναι ότι θεωρούν τον καθένα πιθανό αγοραστή. Ενώ μπορεί να έχετε ένα προϊόν κοινής αποδοχής, όταν έρχεται η ώρα για διαφήμιση-προβολή, πρέπει να ορίσετε και στην συνέχεια να περιορίσετε το κοινό στο οποίο απευθύνεστε, έτσι ώστε να χρησιμοποιήσετε μηνύματα και μέσα προβολής που θα το στοχεύσουν αποτελεσματικά.

4. Ερασιτεχνική χρήση των Social Media.
Τα Social Media αποτελούν πλέον ένα από τα πιο οικονομικά και ταυτόχρονα αποτελεσματικά εργαλεία του Internet Marketing (οι διαφημίσεις στο facebook, είναι οι πιο φθηνές διαφημίσεις του διαδικτύου). Τα μυστικά για να έχει αποτέλεσμα η προσπάθεια προβολής μέσω των κοινωνικών δικτύων είναι: Α. Να αποφασίσει κάποιος ποιό κοινωνικό δίκτυο είναι το καταλληλότερο για την επιχείρησή του Β. Να θέσει σαφείς στόχους για το τί θέλει να πετύχει Γ.Να χειριστεί σωστά και επαγγελματικά το κοινωνικό δίκτυο που επέλεξε, χρησιμοποιώντας όλες τις δυνατότητες που αυτό προσφέρει στις επαγγελματικές σελίδες (διαφορετικά είδη διαφήμισης, δημιουργία περιεχομένου κτλ).

5. Αγνοείτε τον ανταγωνισμό.
“Κατασκοπεύοντας” τον βασικό ανταγωνιστή σας, μπορείτε να μάθετε πολλά πράγματα που θα σας βοηθήσουν στην αποτελεσματική επικοινωνία του δικού σας προϊόντος. Ξεκινήστε με το να μελετήσετε το site του ανταγωνιστή σας. Γραφτείτε στο newsletter του ώστε να μαθαίνετε άμεσα τα νέα και τις προσφορές του. Τέλος χρησιμοποιώντας το “http://www.alexa.com/ ” μπορείτε να μάθετε σημαντικές πληροφορίες όπως στοιχεία για την επισκεψιμότητα στο site του, τί έψαχναν οι χρήστες (φράσεις-κλειδιά) πριν οδηγηθούν στο site, σε ποιά άλλα sites ήταν οι χρήστες πριν μπουν στο συγκεκριμένο και άλλα.

6. Δεν χρησιμοποιείτε τα εργαλεία του Internet Marketing.
Το internet μας δίνει την δυνατότητα για άμεση, οικονομική και στοχευμένη επικοινωνία σε όποιο μέρος του κόσμου θέλουμε. Τα εργαλεία που έχουμε για να επικοινωνήσουμε ένα προϊόν ή υπηρεσία, είναι πολλά και ιδιαίτερα αποτελεσματικά. Οι περισσότερες μικρές επιχειρήσεις δυστυχώς αγνοούν την ύπαρξη και την σωστή χρήση των περισσοτέρων. Μάθετε πώς μπορείτε να κάνετε τους πελάτες σας να σας βρίσκουν αντί να προσπαθείτε εσείς να τους βρείτε και να τους πουλήσετε. Marketing στις μηχανές αναζήτησης, email marketing, article marketing, δημόσιες σχέσεις είναι κάποια από τα εργαλεία του internet marketing που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εύκολα και αποτελεσματικά. Τα κόστη είναι πολύ μικρότερα από τα παραδοσιακά μέσα διαφήμισης ενώ η αποτελεσματικότητα τους πολύ μεγαλύτερη!
Πηγή: abitofgreece.gr